FSLI declanseaza actiunile de protest. Nemultumirile acumulate au determinat la aceasta decizie. În prima fază se va picheta sediul Guvernului. Am și primit aprobarea pentru pichetare si anume 18 și 19 aprilie 2016, orele 15-17.
Redam în continuare principalele nemulțumiri. Vă rog să ne trimieți pe email și alte nemulțumiri să le includem în lista nemulțumirilor oficiale ale FSLI.
PRINCIPALELE NEMULȚUMIRI ALE MEMBRILOR F.S.L.I.
1.
Permanenta subfinanțare a învățământului a determinat degradarea alarmantă a statutului social al
personalului din sistem; comasarea unităților școlare - din rațiuni pur
financiare - a încurajat abandonul școlar
și, implicit, creșterea analfabetismului, mai ales în mediul rural, ceea ce conduce
la marginalizare socială, la creşterea numărului celor care nu se pot integra
pe piaţa muncii.
2.
Neasigurarea resurselor financiare
necesare, cu prioritate în mediul rural, în vederea dotării unităților de învățământ cu
materiale didactice moderne, menite să asigure accesul la un învățământ de
calitate pentru toți elevii, indiferent de mediul din care provin.
3. Inexistența
unui sistem motivant de salarizare a personalului din învățământ, care să
încurajeze performanța profesională și să atragă tinerii cu rezultate deosebite
către cariera didactică;
4.
Prevederile proiectului de O.U.G. privind salarizarea personalului plătit
din fonduri publice, care ar urma să intre în vigoare la data de 1.08.2016,
conform căreia salariile ar urma sa scadă, pentru profesorii debutanți și pentu
învățătorii cu studii medii, cu până la 18% și să crească pentru profesori.
5.
Pasivitatea Guvernului în elaborarea proiectului Legii-cadru privind salarizarea
personalului plătit din fonduri publice, care să elimine actualele inechităţi şi dezechilibre în ceea
ce priveşte salarizarea personalului din sectorul public și pe baza căreia fiecare
categorie socio-profesional să fie poziţionată în grila de salarizare în
funcţie de rolul pe care-l are în dezvoltarea societăţii.
6.
Nedecontarea,
în integralitate, de către toate autoritățile publice locale, a cheltuielilor pentru naveta la şi de la
locul de muncă a cadrelor didactice şi a personalului didactic auxiliar din
învăţământul preuniversitar de stat.
7.
Creșterea alarmantă numărului de agresiuni fizice și verbale
asupra personalului didactic, săvârșite de către elevi și reprezentanții legali
ai acestora; principala cauză o reprezintă inexistența unor dispoziții legale
prin care personalul didactic să fie învestit cu exercițiul
autorității publice, ceea ce ar garanta un
climat de ordine, disciplină și respect în timpul desfășurării actului
educațional.
8.
Neadaptarea conținutului
programelor școlare la nevoile de
formare ale elevilor și la cerințele de pe piața forței de muncă; programele pun accentul pe latura informativă a elevilor
și mai puțin pe cea formativă, iar prin evaluare se urmărește, preponderent,
ceea ce au reținut elevii și nu capacitatea lor de a aplica practic
cunoștințele acumulate.
9.
Inexistența dreptului legal al personalului didactic de predare cu o
vechime efectivă în învățământ de cel puțin 34 de ani de a se pensiona la cerere, cu 3 ani înainte de
împlinirea vârstei standard de pensionare, fără diminuarea cuantumului pensiei.
10.
Neadoptarea unor măsuri legislative care să conducă la
depolitizarea funcțiilor de conducere din învățământ.
11.
Inactivitatea factorilor
de decizie în stoparea „fenomenului” de depășire a numărului maxim de elevi la
clasă prevăzut de art. 63 din Legea educației naționale.
Cu respect,
V. Oprea
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu