marți, 10 iulie 2012

Declarație Victor Oprea


Stimați colegi,

                În ultima vreme am fost întrebat de mai mulți colegi dacă am intenții să mă lansez în politică.  Doresc să asigur membri noștri de sindicat că nu doresc să fac politică, că nu mă interesează politica. Preocuparea mea în continuare este, ca și până acum, apărarea intereselor și drepturilor membrilor de sindicat.
                Sindicatul Liber Satu Mare, a câștigat capital prin faptul că a fost, și este un mare luptător pentru drepturile și interesele membrilor. Nu dorim sub nici o formă să pierdem acest capital.
                Există organizații sindicale care au susținut public candidații USL, sau mai mult, au dat și numele persoanelor pe care îi susțin. Spre deosebire de aceste organizații, SLI Satu Mare a rămas total imparțial nesusținând pe nimeni la alegerile locale. Această poziție a fost dată și la presă, atunci când am fost întrebați de ziariști. Am afirmat atunci că, SLI SM nu susține nici un partid politic și nici o persoană care candidează la alegerile locale. Însă nu am interzis, și nici nu puteam face așa ceva,  liderilor de școli să candideze pe listele electorale, ca independenți sau susținuți de anumite partide politice.
                Unii colegi m-au acuzat cum că aș ține partea puterii actuale, în urma articolelor pe care le-am publicat, privind situația domnului Adrian Năstase, și pentru că am scris împotriva domnului Băsescu, atunci când a lăudat legea educației naționale.  Țin să subliniez că articolul privind cazul Năstase este un articol cu valențe umanitare, față de un om care, fie vinovat fie nevinovat, cazul lui a fost politizat, hărțuit ani de zile, cu un dosar de mii de pagini și sute de martori, lucru nepermis pentru o justiție corectă. Bineînțeles că justiția trebuie să își facă datoria, și că toți vinovații ar trebui condamnați. Însă în realitate nu se întâmplă astfel, și se pare că unii sunt condamnați pentru că sunt victime unor răfuieli politice fără sens, în timp ce alții, hoți și infractori sunt în libertate, chiar mai mult, o parte dintre ei ne și conduc.
                Se știe foarte bine cât de mult a luptat sindicatul nostru și eu personal privind noua lege a educației, lege asumată, lege inaplicabilă (practica a demonstrat acest lucru) în multe din articole. Sindicatele nu degeaba au luptat așa de puternic împotriva acestei legi, căci este împotriva intereselor elevilor și a dascălilor. Oricine va lăuda această lege, fie că este domnul președinte Traian Băsescu sau altă persoană, mă simt obligat să îi dau răspuns, și să apăr prin aceasta interesele colegilor mei. Dezastrul din învățământul Românesc se datorează în bună măsură de existența acestei legi absurde. Deci era vorba în articolul meu despre legea educației naționale, și nu despre Traian Băsescu.
                Menționez că nu sunt membru al niciunui partid politic, nu sunt nici simpatizant cu niciun partid politic. Nu fac declarații politice, numai declarații de natură să apere drepturile și interesele membrilor noștri de sindicat, sau prin care susțin binele învățământului românesc.

Cu stimă,
Prof. Oprea Victor
Președinte Sindicatul Liber Satu Mare

2 comentarii:

  1. "Țin să subliniez că articolul privind cazul Năstase este un articol cu valențe umanitare, față de un om care, fie vinovat fie nevinovat, cazul lui a fost politizat, hărțuit ani de zile, cu un dosar de mii de pagini și sute de martori, lucru nepermis pentru o justiție corectă."
    ...............................................
    Curat impartial, ce să spun...
    Dupa cum am mai spus / scris, acest blog este o vulpărie uslamistă.

    RăspundețiȘtergere
  2. Stimate Domnul Oprea!
    Sunt învățătoare la Şc. Gimnazială Nr 1 Carei de 32 de ani. În 2012 a apărut legea comform căruia învățătorii trebuie să urmeze studii superioare. După 25 de ani de muncă am simţit că sunt cąlcate în picioare valorile şi experiențele mele. Schimbările ulterioare din sistem nu a trebui să atingă -pé cei care înainte au terminat liceul pedagogic care -i acordat diplomă şi certificat de calificare -pé post de învăţător , acesta la rândul lui fiind echivalent -cu facultatea de azi. Dacă statul obligă învăţătorii să urmeze studii ár trebui să şi finanțeze nu să discrimineze -cu 700-1000 de lei.
    Puteți face demersuri în acest sens?

    RăspundețiȘtergere