miercuri, 17 septembrie 2014

Scrisoarea unui domn profesor de matematica

Cu toata consideratia dl Oprea

Dar am vesti foarte proaste de la ISJ privind testarea nationala la clasa VIII-a,deoarece in programa necesara la matematica,in loc sa se mai reduca ceva,ca sfidare si umilinta s-au adaugat noi cerinte,respectiv mentionez,in trecere, trunchiul de piramida si corpurile rotunde...

Ministerul a mintit cu nerusinare ca are o echipa de lucru in simplificarea materiei,respectiv programei,scolare,mult prea voluminoase si incomprehesibila in conditiile actuale.

Eu am predat ore si sambata inainte de revolutie si tot nu puteam cuprinde tot ce se solicita,adica erau 5 ore,obligatorii, de romana,respectiv 5 de mate,plus consultatii,la fiecare clasa de gimnaziu,iar azi se mai si adauga programa,dar se cere performanta la doar 4 ore,ramase de curs.
O alta aberatie pornita de la minister este intocmirea si procedura de corectare obligatorie la evaluarea nationala,pt clasa VI-a, impusa prin persoana Gabrielei Streinu,cer scuze daca am retinut un pic,eronat si un anume Bogdan,care au contribuit in parte,la compus si patronat, subiectele din iunie a.c,la evaluare,si care sunt total rupte de realitate si nu corespund de nici un fel,programei de matem,predate in scoli,insa cuiul lui Pepelea este corectarea lucrarilor,care necesita munca de Sisif ,implicand utilizarea de o serie, de coduri,in functie de raspunsul la probleme,ca valoare adevarata sau falsa.Va declar protestul tuturor colegilor din gimnaziu,deoarece codurile furnizate de minister,au fost de la inceput gresite,fapt ce a dus la aparitia rezultalelor eronate ca, slabe,ale elevilor,desi acestia au rezolvat corect lucrarile

O alta munca suplimentara gratuita este colectarea datelor ,adica o aberatie de tip sovietic,deoarece se solicita incarcarea online ,internet,pt fiecare elev,a punctajului obtinut la fiecare problema in parte,iar timpul alocat pt aceasta operatiune se masoara in zeci de ore de munca,absolut inutila,in loc sa putem pregati efectiv,elevii nostrii,in cunoastere si dobandirea de competente certe.
Puteti verifica si dv adevarul afirmatiilor mele de la colegi..

Va implor sa va implicati in chestiune si macar,daca ne-au bagat pe gat aceste teste la clasele 2-4 si 6-a sa se aplice o procedura simpla de notare si sa se transmita domnilor statisticieni numai nota finala,pt fiecare elev,nu cearceafuri interminabile,respectiv zile  de munca,gratis in van si nerelevante pt nimeni,inclusiv parintii nu sunt interesati,si se revolta la o testare suplimentara,fata de teze si lucrari de control,uzuale,care de fapt,acestea, reflecta cu exactitate rezultatele elevilor,de atatea generatii.

O alta doleanta ar fi ,ca,daca ne-au impus atatea simulari la EN si BAC ,adica,in numar de 3 la fiecare materie,pt anul scolar,atunci,ar fi si e absolut,normal ca sa fim platiti pt corectarea acestora,deoarece facem o sarcina suplimentara ca prof de mate si romana,desi avem exact,aceeasi leafa ca si colegii,nostrii pe discipline ca desen,muzica,sport etc...

Pe scurt este necesar sa se puna piciorul in prag ministerului,si orice munca in plus.impusa ca si obligatorie, sa fie platita cinstit,ca in orice stat european.

Oricum noi sustinem de ani de zile ore de consultatii,gratis in afara orarului reglementat,dar de data asta s-a ajuns prea departe cu umilinta si sfidarea de tip nazist,a ministerului,care nu raspunde la nici o intrebare pertinenta,privind politica agresiva de a impune noi si noi sarcini ,care de fapt,pe noi, ne incetinesc in procesul educational.
Puteti publica toate cele de mai sus,dupa ce si dv o sa va convingeti ca asa nu se mai poate lucra si suntem nedreptatiti,in privinta asteptarilor in rezultate,daca se tot,practica o politica manageriala antieducationala,care pune oprelisti si franeaza din ce in ce mai mult calitatea educatiei...

Cum mai pot eu sa predau la clasa,si sa dau randament, daca sunt obligat sa completez pana in zori de zi,fel si fel de documente,statistici ,punctaje si alte tabele online?

Verificati si la,cate ne obliga departamentul ARACIP sa le trimitem,saptamanal si in termen,fel si fel de lucruri,inutile educatiei.

In ultimul rand revin la protestul meu,categoric,privind mentinerea irevocabila,a calcularii mediei de admitere in liceu,cu EN si cea pe  4 ani,cl V- VIII-a ,respectiv cu cei 50-50% ca pondere .

Tot ce am propus se poate pune in aplicare imediat,asa cum au procedat cu nesimtire la inscrierea fara BAC in universitati.

Pe moment o sa ma rezum la cele de mai sus,insa o sa revin si cu alte aberatii,care pot fi rezolvate extrem de simplu.

Domnul sa va ajute in munca titanica necesara in aceste vremuri tulburi si incerte.

Respect

ss.
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu