O R D I N
pentru modificarea
şi completarea Metodologiei - cadru privind mobilitatea personalului didactic
din învăţământul preuniversitar în anul şcolar 2013-2014, aprobată prin ordinul
ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 6239/2012
În baza
prevederilor art. 19, art. 149 alin. (3), art. 247, art. 248 alin. (4), art.
252, art. 254 alin. (17) art. 262, art. 263, art. 284 alin. (5)-(6) din Legea
educației naționale nr. 1/2011 cu modificările şi completările ulterioare, art.
IV-V din Ordonanţa de urgenţă nr. 92/2012 privind luarea unor măsuri în
domeniul învăţământului şi cercetării, precum şi în ceea ce priveşte plata
sumelor prevăzute în hotărâri judecătoreşti devenite executorii în perioada 1
ianuarie - 31 decembrie 2013;
În temeiul Ordonanţei
de urgenţă nr. 96/2012 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul
administraţiei publice centrale şi pentru modificarea unor acte normative,
Ministrul Educaţiei Naţionale
emite prezentul ordin:
Art. I Metodologia-cadru privind
mobilitatea personalului didactic din învăţământul preuniversitar în anul
şcolar 2013-2014, aprobată prin ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului
şi sportului nr. 6239/2012, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea
I, nr. 64/2013, se modifică
şi se completează după cum urmează:
1. Literele g) şi h) ale alineatului
(1) al articolului 4 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
“g) transferarea personalului
didactic titular disponibilizat prin restrângere de activitate sau prin
restructurarea reţelei şcolare ori prin desfiinţarea unor unităţi de
învăţământ;
h) pretransferul consimţit între
unităţile de învăţământ preuniversitar, la cerere, a personalului didactic
titular, pe criteriul apropierii de domiciliu;”
2. După litera h) a alineatului (1)
al articolului 4 se introduce o nouă literă, litera h1) cu următorul
cuprins:
“h1) stabilirea personalului
didactic care îndeplineşte condiţiile legale de pensionare la data de 1 septembrie 2013 şi se
menţine în activitate ca titular în anul şcolar 2013-2014, în funcţia didactică,
până la 3 ani peste vârsta de pensionare, raportată la data de 1 septembrie
2013, cu aprobarea anuală a consiliilor de administraţie ale unităţilor de
învăţământ, precum şi a personalului didactic care a avut calitatea de titular
şi care nu a depăşit cu 3 ani vârsta de pensionare, raportată la data de 1
septembrie 2013, căruia i se recunoaște calitatea de titular, în anul şcolar
2013-2014;”
3. Alineatele (3) şi (4) ale
articolului 8 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
„(3) Prin excepţie, dacă norma
didactică de predare-învăţare-evaluare a cadrelor didactice titulare şi a celor
angajate cu contract individual pe perioadă determinată din învăţământul
gimnazial nu se poate constitui conform prevederilor alin. (1)-(2) şi art. 262
alin. (3) din Legea nr. 1/2011 cu modificările şi completările ulterioare,
aceasta poate fi constituită din 2/3 din ore de la specializarea sau
specializările de bază şi completată cu 1/3 din ore de la disciplinele
stabilite la art. 263 alin. (2) din Legea nr. 1/2011 cu modificările şi
completările ulterioare ori prin adăugarea de ore conform prevederilor art. 262
alin. (1) lit. c) din Legea nr. 1/2011 cu modificările şi completările
ulterioare. În învăţământul gimnazial din mediul rural norma didactică de
predare-învăţare-evaluare a cadrelor didactice titulare şi a celor angajate cu
contract individual pe perioadă determinată se poate constitui din 1/2 din ore
de la specialitatea sau specialităţile de bază şi completată cu 1/2 din ore de
la disciplinele stabilite la art. 263 alin. (2) din Legea nr. 1/2011 cu
modificările şi completările ulterioare ori prin adăugare de ore conform
prevederilor art. 262 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 1/2011 cu modificările şi
completările ulterioare.
(4) Activitatea şi norma
didactică pentru personalul didactic din centre, cabinete şcolare şi
interşcolare de asistenţă psihopedagogică, precum şi din centre logopedice se
constituie conform Regulamentului privind organizarea şi funcţionarea centrelor
judeţene/al municipiului Bucureşti de resurse şi asistenţă educaţională,
aprobat prin ordin al ministrului, educaţiei, cercetării, tineretului şi
sportului. Profesorii consilieri din cabinetele şcolare/interşcolare de
asistenţă psihopedagogică au obligaţia de a efectua minimum 4 ore de predare în
specialitate sau din aria curriculară consiliere şi orientare, în acord cu planul-cadru,
cu respectarea normei săptămânale de 40 de ore.”
4. Litera b) a alineatului (2) al
articolului 9 se modifică şi va avea următorul cuprins:
“b) absolvenţi cu diplomă ai
liceului pedagogic, ai şcolii postliceale pedagogice sau ai unor şcoli
echivalente având înscrise pe diploma de absolvire una din specializările
educatoare, educator, învăţător, învăţătoare, educatoare-învăţător,
educator-învăţător, învăţător-educatoare, învăţător-educator, în concordanţă cu
Centralizatorul ori de absolvenţi ai colegiului universitar pedagogic cu
specializări în concordanţă cu Centralizatorul, încadraţi în învăţământul
preşcolar şi primar, care au finalizat cu diplomă de licenţă şi studii
universitare de lungă durată sau ciclul I de studii universitare de licenţă,
încadraţi în funcţia didactică de profesor pentru învăţământ preşcolar,
respectiv de profesor pentru învăţământ primar, conform art. 248 alin. (4) din
Legea nr. 1/2011 cu modificările şi completările ulterioare şi art. IV din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 92/2012 privind luarea unor măsuri în
domeniul învăţământului şi cercetării, precum şi în ceea ce priveşte plata
sumelor prevăzute în hotărâri judecătoreşti devenite executorii în perioada 1
ianuarie - 31 decembrie 2013;”
5. După alineatul (17) al
articolului 9 se introduce un alineat nou, alineatul (171) cu
următorul cuprins:
„(171) Cadrele
didactice, din învăţământul preuniversitar, cu studii universitare de scurtă
durată, care au dobândit atestatul de echivalare a studiilor cu ciclul I de
studii universitare de licenţă, în sesiunea 2012, în conformitate cu
prevederile Metodologiei privind echivalarea pe baza ECTS/SECT a învăţământului
universitar de scurtă durată, realizat prin colegiul cu durata de 3 ani sau
institutul pedagogic cu durată de 3 ani, cu ciclul I de studii universitare de
licenţă, pentru cadrele didactice din învăţământul preuniversitar, aprobată
prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr.
5553/2011, se salarizează corespunzător noii funcţii didactice începând cu 1
septembrie 2013.”
6. După alineatul (1) al articolului
19 se introduc două alineate noi, alineatele (11) şi (12)
cu următorul cuprins:
„(11) În situaţia în
care, ca urmare a restructurării reţelei şcolare, începând cu data de 1
septembrie 2013, urmează să fie desfiinţate unităţi de învăţământ cu
personalitate juridică, se procedează după cum urmează:
a) în situaţia fuziunii prin
absorbţie a unei unităţi de învăţământ cu personalitate juridică de către o
altă unitate de învăţământ cu personalitate juridică, începând cu data de 1
septembrie 2013, dacă la data la care se efectuează evaluarea cadrelor
didactice titulare de aceeaşi specialitate, nu a intrat încă în vigoare actul
administrativ cu privire la restructurarea reţelei şcolare şi există două
persoane juridice distincte, atunci evaluarea cadrelor didactice titulare de
aceeaşi specialitate se realizează obligatoriu la nivelul fiecărei catedre din
fiecare unitate de învăţământ cu personalitate juridică, de către aceeaşi
comisie de evaluare; la nivelul inspectoratului şcolar, pentru fiecare post
didactic/catedră, se întocmeşte o listă comună cu rezultatele evaluării
cadrelor didactice titulare de aceeaşi specialitate din cele două unităţi de
învăţământ cu personalitate juridică care urmează să fuzioneze prin absorbţie,
iar cadrele didactice se distribuie, în ordinea descrescătoare a
punctajelor/mediilor, în unitatea cu personalitate juridică rezultată în urma
fuziunii prin absorbţie, fiind propuse pentru completare de normă didactică sau
restrângere de activitate, începând cu data de 1 septembrie 2013, dacă este
cazul, cadrele didactice titulare prevăzute la art. 25 alin. (3), iar dacă
reducerea de activitate nu se soluţionează, cadrele didactice cu punctajul cel
mai mic/media cea mai mică din lista comună;
b) în situaţia divizării parţiale
a unei unităţi de învăţământ cu personalitate juridică, prin care una sau mai
multe structuri sunt transferate la altă unitate de învăţământ cu personalitate juridică,
începând cu data de 1 septembrie 2013, atunci comisia de evaluare stabileşte
existenţa reducerilor de activitate în unitatea de învăţământ cu personalitate
juridică din care se scindează structura, prin raportare la numărul de posturi
didactice/catedre ce vor exista ulterior datei de 1 septembrie 2013, iar la
nivelul unităţii de învăţământ cu personalitate juridică care absoarbe
structura, prin raportare la situaţia numărului de posturi didactice/catedre
existente la momentul evaluării; cadrele didactice titulare de aceeaşi
specialitate, aflate în situaţia de reducere de activitate, se distribuie, în
ordinea descrescătoare a punctajelor/mediilor, în unitatea de învăţământ care
absoarbe structura;
c) în situaţia fuziunii prin
contopire a două unităţi de învăţământ cu personalitate juridică, începând cu
data de 1 septembrie 2013, dacă la data la care se efectuează evaluarea
cadrelor didactice titulare de aceeaşi specialitate, nu a intrat încă în
vigoare actul administrativ cu privire la restructurarea reţelei şcolare şi
există două persoane juridice distincte, toate cadrele didactice titulare de
aceeaşi specialitate din ambele unităţi de învăţământ cu personalitate juridică
se evaluează de aceeaşi comisie de evaluare, conform procedurii prevăzute la
lit. a) şi se distribuie, în ordinea descrescătoare a punctajelor/mediilor, în
noua unitate de învăţământ creată în urma fuziunii, fiind propuse pentru
completare de normă didactică sau restrângere de activitate, începând cu data
de 1 septembrie 2013, dacă este cazul, cadrele didactice titulare prevăzute la
art. 25 alin. (3), iar dacă reducerea de activitate nu se soluţionează, cadrele
didactice cu punctajul cel mai mic/media cea mai mică din lista comună.
d) în situaţia încetării
funcţionării totale a unei unităţi de învăţământ cu personalitate juridică,
începând cu data de 1 septembrie 2013, toate cadrele didactice titulare din
respectiva unitate de învăţământ cu personalitate juridică intră în restrângere
de activitate.
(12) În situaţia
divizării totale a unei unităţi cu personalitate juridică, în două sau mai
multe unităţi cu personalitate juridică, începând cu data de 1 septembrie 2013,
dacă la data la care se efectuează evaluarea cadrelor didactice titulare de
aceeaşi specialitate, nu a intrat încă în vigoare actul administrativ cu
privire la restructurarea reţelei şcolare şi există o singură unitate de
învăţământ cu personalitate juridică, atunci cadrele didactice titulare de
aceeaşi specialitate, la nivelul fiecărei catedre, se ierarhizează în baza
evaluării efectuate şi se distribuie, în ordinea descrescătoare a punctajelor/mediilor,
la unităţile de învăţământ rezultate în urma divizării totale, fiind propuse
pentru completare de normă didactică sau restrângere de activitate, începând cu
data de 1 septembrie 2013, dacă este cazul, cadrele didactice titulare
prevăzute la art. 25 alin. (3), iar dacă reducerea de activitate nu se
soluţionează, cadrele didactice cu punctajul cel mai mic/media cea mai mică.”
7. Articolul 23 se modifică şi va
avea următorul cuprins:
„Art. 23 Cadrele didactice care
îndeplinesc condiţiile legale de pensionare şi cadrele didactice pentru care nu
s-a aprobat menţinerea în funcţie ca titular, peste vârsta de pensionare, pot
fi pensionate, de regulă, la data încheierii anului şcolar. Cadrele didactice
care îndeplinesc condiţiile legale de pensionare beneficiază de acest drept şi
pe parcursul anului şcolar, la solicitarea acestora. Personalul didactic de
conducere, îndrumare şi control, care îndeplineşte condiţiile legale de
pensionare şi care nu solicită pensionarea pe parcursul anului şcolar, poate
rămâne în funcţie până la data încheierii anului şcolar, cu acordul consiliului
de administraţie al inspectoratului şcolar”.
8.
Capitolul IV se modifică şi va avea următorul cuprins:
“Capitolul IV
Organizarea şi
desfăşurarea transferării personalului didactic titular disponibilizat
prin restrângere de
activitate sau prin restructurarea reţelei şcolare
Secţiunea I
Dispoziţii generale
Art. 34 (1) La etapa de ocupare a
posturilor didactice/catedrelor vacante prin transfer pentru soluţionarea
restrângerii de activitate, organizată în baza prevederilor art. 252 alin. (3)
din Legea nr. 1/2011 cu modificările şi completările ulterioare, pot participa
cadrele didactice titulare prevăzute la art. 31 alin. (7) - (9), aflate în
restrângere de activitate.
(2) Transferarea personalului
didactic titular disponibilizat prin restrângere de activitate sau prin
restructurarea reţelei şcolare se poate realiza din mediul rural în cel urban,
numai dacă persoana respectivă a obţinut nota/media minim 7 (şapte) la
concursul de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante în baza căruia
s-a transferat/titularizat în învăţământul preuniversitar sau dacă a avut media
minim 7 (şapte) la repartiţia guvernamentală.
Art. 35 Transferarea pentru
restrângere de activitate sau ca urmare a restructurării reţelei şcolare a
personalului didactic titular se realizează ţinând seama de prevederile art.
247, 248 alin. (3)-(6), art. 262 şi art. 263 alin. (1)-(10) din Legea nr.
1/2011 cu modificările şi completările ulterioare şi de condiţiile prevăzute în
prezenta Metodologie.
Art. 36 Transferarea pentru
restrângere de activitate sau ca urmare a restructurării reţelei şcolare a
personalului didactic titular se realizează pe posturi didactice/catedre
vacante în unităţi de învăţământ, în aceeaşi funcţie didactică sau într-o altă
funcţie didactică, cu respectarea prevederilor prezentei Metodologii, potrivit
specializărilor dobândite prin studii în concordanţă cu Centralizatorul.
Art. 37 Transferarea pentru
restrângere de activitate este organizată şi coordonată la nivelul
inspectoratului şcolar de comisia de mobilitate a personalului didactic din
învăţământul preuniversitar, numită prin decizia inspectorului şcolar general.
Art. 38 Consiliile de
administraţie ale unităţilor de învăţământ stabilesc, conform art. 26-27 şi
art. 48 alin. (4), listele cadrelor didactice aflate în restrângere de
activitate şi le transmite inspectoratului şcolar. Comisia de mobilitate a
personalului didactic din învăţământul preuniversitar întocmeşte lista cadrelor
didactice aflate în restrângere de activitate, pe discipline, cu precizarea
tuturor specializărilor dobândite prin studii şi o publică prin afişare la
avizier şi postare pe site-ul instituţiei, concomitent cu lista posturilor
didactice/catedrelor vacante menţionată la art. 31 alin. (2) lit. b).
Art. 39 În unităţile de
învăţământ cu mai multe niveluri de învăţământ, grupuri şcolare, unităţi de
învăţământ având clasele I-XII/XIII/XIV sau V-XII/XIII/XIV posturile
didactice/catedrele vacante se publică pentru nivelul cel mai înalt
corespunzător unităţii de învăţământ şi postului didactic. În mod excepţional,
în unităţile de învăţământ cu mai multe niveluri de învăţământ, pentru etapa de
soluţionare a restrângerilor de activitate, pot fi publicate şi catedre vacante
de nivel gimnazial sau profesional. Lista posturilor didactice/catedrelor
vacante cuprinde menţiunile din anexa nr. 1 a).
Art. 40 Soluţionarea
restrângerilor de activitate a cadrelor didactice titulare se realizează în
şedinţa publică organizată de inspectoratul şcolar, în perioada prevăzută de
Calendar. Cadrul didactic titular care solicită soluţionarea restrângerii de
activitate la unităţi de învăţământ din alte judeţe anexează la cererea de
înscriere adeverinţa eliberată de inspectoratul şcolar al judeţului/municipiului
Bucureşti pe teritoriul căruia este titular, din care să rezulte că la
postul/catedra ocupat(ă), în anul şcolar 2013-2014, este restrângere de
activitate, iar cererea de transfer pentru restrângere de activitate în alt
judeţ a solicitantului a fost luată în evidenţă.
Art. 41 Personalul didactic
titular care a fost transferat în etapa de restrângere de activitate 2013
revine pe postul didactic/catedra avut(ă) anterior, în situaţia în care, până
la data de1 septembrie 2013, se
constată că postul didactic/catedra a fost vacantat(ă) sau reînfiinţat(ă) ori
s-a reînfiinţat cel puţin jumătate de normă din catedra respectivă,
directorul/directorii unităţii/unităţilor de învăţământ având obligaţia să
comunice în scris cadrului didactic decizia de revenire pe postul/catedra
deţinut(ă) anterior. Posturile didactice/catedrele eliberate se ocupă în
etapele ulterioare ale mobilităţii personalului didactic din învăţământul
preuniversitar, cu respectarea prevederilor prezentei Metodologii.
Secţiunea a II-a
Organizarea şi
desfăşurarea transferului consimţit între unităţile de învăţământ
Art. 42 (1) Pentru transferul, ca
urmare a restrângerii de activitate, consimţit între unităţile de învăţământ,
personalul didactic titular aflat în restrângere de activitate depune, la
unitatea de învăţământ unde se solicită transferarea şi la inspectoratul şcolar
în a cărui rază teritorială îşi are sediul unitatea de învăţământ la care se
solicită transferul, o cerere tip, conform anexei nr. 14, însoţită de
documentele menţionate în aceasta, aprecierea sintetică a consiliului de
administraţie al unităţii de învăţământ la care a intrat în restrângere de
activitate şi o adeverinţă, eliberată de conducerea unităţii de învăţământ unde
este titular, în care se menţionează cauzele pentru care postul
didactic/catedra a ajuns în situaţia de restrângere de activitate.
(2) Un cadru didactic titular se
poate înscrie la etapa de transferare ca urmare a restrângerii de activitate
sau prin restructurarea reţelei şcolare, numai într-un singur judeţ sau numai
în municipiul Bucureşti.
Art. 43 (1) Comisia de mobilitate
la nivelul unităţii de învăţământ, constituită din cadre didactice, prin
decizia directorului unităţii de învăţământ, verifică dosarele de înscriere,
documentele de studii, avizele şi atestatele necesare pentru ocuparea
posturilor didactice/catedrelor vacante solicitate, realizează, dacă sunt mai
multe cereri pentru acelaşi post didactic vacant, ierarhizarea candidaţilor
conform punctajelor stabilite potrivit anexei nr. 2 şi înaintează consiliului
de administraţie al unităţii de învăţământ, prin raport scris, propuneri pentru
ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante existente la nivelul unităţii
de învăţământ. În comisia de mobilitate constituită la nivelul unităţii de
învăţământ nu se numesc cadre didactice care fac parte din consiliului de
administraţie.
(2) Propunerile comisiei de
mobilitate constituite la nivelul unităţii de învăţământ sunt analizate în
consiliul profesoral şi consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ care
selectează şi validează cadrele didactice pentru care se acordă transferul. La validarea unui cadru didactic
pentru care se acordă transferul se ţine seama dacă îndeplineşte condiţiile
prevăzute de prezenta Metodologie, dacă studiile sunt în concordanţă cu postul
didactic/catedra vacant(ă) solicitat(ă), conform Centralizatorului, dacă deţine
avizele şi atestatele necesare pentru ocuparea postului didactic/catedrei
vacant(e) solicitat(e) şi când este cazul, dacă a promovat proba practică/orală
în profilul postului didactic/catedrei solicitat(e). Hotărârea consiliului de
administraţie al unităţii de învăţământ este definitivă şi poate fi atacată
numai la instanţa de contencios administrativ, contestaţia reprezentând
plângerea prealabilă reglementată de art.
7 din Legea nr. 554/2004 cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 44 (1) În baza validării
făcute de consiliul de administraţie, directorul emite acordurile privind
transferul cadrelor didactice în unitatea respectivă. Directorii unităţilor de
învăţământ care au emis acorduri pentru transferul consimţit între unităţile de
învăţământ, cadrelor didactice aflate în restrângere de activitate,
înştiinţează în scris inspectoratul şcolar.
(2) În perioada prevăzută de
Calendar, cadrele didactice titulare aflate în restrângere de activitate depun
dosare la inspectoratele şcolare, însoţite de acordurile pentru transfer
obţinute de la unităţile de învăţământ.
Art. 45 Soluţionarea cererilor de
transfer consimţit între unităţile de învăţământ, ca urmare a restrângerii de
activitate sau prin restructurarea reţelei şcolare, se realizează în şedinţă
publică organizată de către comisia de mobilitate a personalului didactic din
învăţământul preuniversitar, în perioada prevăzută de Calendar, în baza acordurilor emise de conducerile unităţilor de
învăţământ privind transferul consimţit între unităţi de învăţământ, în ordinea
descrescătoare a punctajului.
Secţiunea a III-a
Organizarea şi
desfăşurarea transferării personalului didactic titular disponibilizat prin
restrângere de activitate sau prin restructurarea reţelei şcolare, prin
repartizare în şedinţă publică organizată de inspectoratul şcolar
Art. 46 (1) După soluţionarea
cererilor de transfer consimţit între unităţile de învăţământ, cererile de
transferare pentru cadrele didactice titulare aflate în restrângere de
activitate care nu au obţinut acordul privind transferul consimţit între
unităţi de învăţământ, precum şi pentru cadrele didactice titulare aflate în
restrângere de activitate care nu s-au adresat unităţilor de învăţământ pentru
obţinerea acestui acord, dar care au depus cereri la inspectoratele şcolare în
perioada prevăzută de Calendar, se soluţionează în şedinţă publică, organizată
de către comisia de mobilitate a personalului didactic din învăţământul
preuniversitar, cu respectarea condiţiilor din prezenta Metodologie, în următoarea ordine:
a) soluţionarea restrângerii de
activitate în cadrul unităţii de învăţământ, în ordinea descrescătoare a
punctajului;
b) soluţionarea restrângerii de
activitate la nivelul consorţiului şcolar, în ordinea descrescătoare a
punctajului;
c) soluţionarea restrângerii de
activitate la nivelul aceleiaşi localităţi/municipiul Bucureşti, cu respectarea
prevederilor alin. (3), în
ordinea descrescătoare a punctajului;
d) soluţionarea restrângerii de
activitate la nivelul judeţului, cu respectarea prevederilor cu respectarea prevederilor alin. (3), în ordinea descrescătoare
a punctajului;
e) în situaţia în care restrângerea nu poate fi soluţionată la nivelul
judeţului/municipiului Bucureşti, restrângerea de activitate se
soluţionează la unităţi de învăţământ din alte judeţe, cu respectarea
prevederilor alin. (3), în
ordinea descrescătoare a punctajului.
(2) Restrângerea de activitate în
cadrul unităţii de învăţământ se soluţionează prin transferarea cadrelor
didactice titulare pe o altă catedră în aceeaşi unitate de învăţământ, conform
specializărilor obţinute prin studii ţinând seama de prevederile art. 247, art. 248 alin. (3)-(6), art. 262,
art. 263 din Legea nr. 1/2011 cu modificările şi completările ulterioare, prevederile
Centralizatorului şi
prevederile prezentei Metodologii.
(3) La ocuparea posturilor
didactice/catedrelor vacante, ca urmare a restrângerii de activitate sau prin
restructurarea reţelei şcolare, în situaţiile prevăzute la alin. (1) lit. b) -
e), au prioritate cadrele didactice care
sunt titulare în specialitatea postului/catedrei solicitat(e) conform actului
de numire/transfer/repartizare în învăţământ.
(4) Cadrele didactice titulare aflate în situaţia de la alin. (1) lit. e) trebuie să facă
dovada domiciliului în judeţul în care solicită transferul pentru restrângere
de activitate până la data depunerii dosarelor, conform Calendarului, cu buletin, carte sau adeverinţă de identitate.
Cadrele didactice care solicită soluţionarea restrângerii de activitate în
municipiul Bucureşti, titulare în alte judeţe, fac dovada domiciliului în
municipiul Bucureşti, până la data depunerii dosarelor, conform Calendarului, cu buletin, carte sau
adeverinţă de identitate.
Art. 47 (1) În şedinţa publică,
opţiunea fiecărui cadru didactic titular se exprimă în scris, conform cererii
tip şi se consemnează în procesul-verbal al şedinţei, cu certificare prin
semnătura solicitantului sau împuternicitului, acesta din urmă prezentând procura
notarială în original.
(2) În cazul în care două sau mai
multe cadre didactice titulare, care participă la sesiunea de transferare
pentru restrângere de activitate au acelaşi punctaj şi optează pentru acelaşi
post didactic/catedră vacant(ă), postul didactic/catedra se ocupă în baza
criteriilor socioumanitare.
(3) În cazul în care cadrul
didactic titular aflat în restrângere de activitate nu este prezent personal
sau printr-un împuternicit la şedinţa publică de soluţionare a cererilor de
transferare pentru restrângere de activitate, comisia îi atribuie din oficiu un
post didactic/catedră vacant(ă) la finalul sesiunii de transferare pentru
restrângere de activitate din lista afişată, conform punctajului, cu
respectarea condiţiilor din prezenta Metodologie.
(4) În cazul în care un cadru
didactic titular aflat în restrângere de activitate refuză să-şi întocmească
dosarul, conducerea unităţii de învăţământ întocmeşte dosarul acestuia, iar
comisia de mobilitate a inspectoratului şcolar îi atribuie din oficiu un post
didactic/catedră vacant(ă) la finalul etapei de transferare pentru restrângere
de activitate din lista afişată, conform punctajului, cu respectarea
condiţiilor din prezenta Metodologie. Cadrului
didactic titular aflat în restrângere de activitate, căruia i s-a atribuit un
post didactic/catedră din oficiu şi care nu se prezintă la postul/catedra
atribuit(ă), i se aplică, în mod corespunzător, dispoziţiile legale privind concedierea individuală.
Art. 48 (1) Restrângerile de
activitate nesoluţionate prin transfer, la nivelul localităţii/municipiului
Bucureşti şi al judeţului, se soluţionează, la finalul şedinţei publice de
soluţionare a restrângerilor de activitate sau în etapele ulterioare ale
mobilităţii personalului didactic din învăţământul preuniversitar, prin
detaşare în interesul învăţământului pentru nesoluţionarea restrângerii de
activitate.
(2)
Pentru cadrele didactice titulare a căror restrângere de activitate, datorită
comasării claselor/unităţilor de învăţământ sau desfiinţării unor unităţi de
învăţământ, a fost rezolvată, după etapa de soluţionare a restrângerilor de
activitate şi a pretransferărilor, prin detaşare în interesul învăţământului
pentru nesoluţionarea restrângerii de activitate/repartizare pe posturi/catedre
pe perioadă determinată de cel mult un an şcolar, constituite din discipline
conform actului de numire/transfer/repartizare, în condiţiile în care la
nivelul unităţii/unităţilor de învăţământ există post/catedră vacant(ă),
inspectoratul şcolar emite decizii de transfer în unitatea/unităţile de
învăţământ în care au fost detaşate/repartizate, în specialitatea postului
didactic/catedrei restrâns(e), începând cu 1 septembrie 2013, la solicitarea
acestora, cu acordul consiliului/consiliilor de administraţie al
unităţii/unităţilor de învăţământ şi aprobarea consiliului de administraţie al
inspectoratului şcolar.
(3)
Cadrele didactice titulare aflate în situaţia de la alin. (2) se adresează în
scris conducerii unităţii/unităţilor de învăţământ în perioada stabilită în
Calendar, care comunică acordul/refuzul pentru transfer la inspectoratul şcolar,
conform Calendarului. Consiliul/consiliile de administraţie al
unităţii/unităţilor de învăţământ comunică în scris cadrelor didactice
solicitante şi inspectoratului şcolar motivele acordului/refuzului
transferului. Situaţiile transmise de unităţile de învăţământ la inspectoratul şcolar
sunt analizate în consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar, în
perioada prevăzută în Calendar, care stabileşte lista finală a cadrelor
didactice titulare pentru care se emit decizii de transfer în
unitatea/unităţile de învăţământ în care au fost detaşate, în specialitatea
postului/catedrei restrâns(e), începând cu 1 septembrie 2013.
(4)
Cadrele didactice titulare a căror restrângere de activitate nu a fost
soluţionată prin transfer în anii precedenţi, nu fac obiectul restrângerii de
activitate la nivelul unităţii de învăţământ la care sunt titulare şi participă
la etapa de transferare pentru restrângere de activitate, cu excepţia cadrelor
didactice pentru care s-au emis decizii de transfer în condiţiile alin.
(2)-(3).
Art. 49 Hotărârile comisiei de
mobilitate a personalului didactic din învăţământul preuniversitar, luate în şedinţa publică, pot fi contestate în
perioada prevăzută în Calendar. Contestaţiile se înregistrează la secretariatul
inspectoratului şcolar şi se soluţionează de către consiliul de administraţie
al inspectoratului şcolar, conform Calendarului. Hotărârea consiliului de
administraţie al inspectoratului şcolar este definitivă şi poate fi atacată
numai la instanţa de contencios administrativ, contestaţia reprezentând
plângerea prealabilă reglementată de art.
7 din Legea nr. 554/2004 cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 50 După soluţionarea
contestaţiilor, inspectorul şcolar general emite decizia de repartizare pentru
soluţionarea restrângerii de activitate, cu precizarea unităţii/unităţilor de
învăţământ cu personalitate juridică, postului didactic/catedrei, nivelului de
învăţământ indiferent de nivelul de învăţământ din care provine solicitantul,
precum şi a regimului de mediu. În decizia de repartizare pentru soluţionarea
restrângerii de activitate nu se precizează viabilitatea postului
didactic/catedrei, iar structura/structurile unităţilor de învăţământ cu
personalitate juridică se precizează numai în situaţia în care regimul de mediu
al structurii/structurilor este diferit de regimul de mediu al unităţii de
învăţământ cu personalitate juridică. În baza deciziei de repartizare pentru
soluţionarea restrângerii de activitate, directorul/directorii
unităţii/unităţilor de învăţământ cu personalitate juridică încheie, cu cadrul
didactic repartizat, contractul de muncă pe perioadă nedeterminată.”
9.
Capitolul V se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Capitolul V
Pretransferul consimţit între unităţile de învăţământ preuniversitar, la
cerere,
a personalului didactic titular
Art. 51 (1) Posturile
didactice/catedrele rămase vacante după soluţionarea completărilor de normă
didactică şi a restrângerilor de activitate se ocupă de cadrele didactice
titulare prevăzute la art. 31 alin. (7)-(9), la cererea acestora, prin
pretransfer consimţit între unităţile de învăţământ preuniversitar, considerând
cu prioritate apropierea de domiciliu.
(2) Pretransferarea personalului
didactic titular, consimţit între unităţile de învăţământ preuniversitar, se
poate realiza din mediul rural în mediul urban, numai dacă persoana respectivă
a obţinut nota/media minim 7 (şapte) la concursul de ocupare a posturilor
didactice/catedrelor vacante în baza căruia s-a transferat/titularizat în
învăţământul preuniversitar sau dacă a avut media minim 7 (şapte) la repartiţia
guvernamentală.
(3) La acordarea pretransferului
consimţit între unităţile de învăţământ preuniversitar se au în vedere
apropierea de domiciliu şi principiile fundamentale prevăzute la art. 3 din Legea nr. 53/2003
- Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 52 (1) Pentru pretransferul
consimţit între unităţile de învăţământ, în aceeaşi localitate, în localitatea
de domiciliu sau pentru apropiere de domiciliu, personalul didactic titular în
învăţământul preuniversitar depune, la unitatea/unităţile de învăţământ în care
solicită pretransferul, o cerere tip, conform anexei nr.14. Cererea este
însoţită de documentele menţionate în aceasta, de acordul pentru pretransfer şi
de aprecierea sintetică a consiliului/consiliilor de administraţie al
unităţii/unităţilor de învăţământ la care este titular.
(2) Cadrul didactic titular
într-o unitate învăţământ preuniversitar, care a dobândit prin studii două sau
mai multe specializări, poate solicita, în etapa de pretransfer consimţit între
unităţile de învăţământ, ocuparea unui post didactic/catedre vacant(e) sau
trecerea într-o altă funcţie didactică, în concordanţă cu specializările
dobândite prin studii, în aceeaşi unitate de învăţământ sau în alte unităţi de
învăţământ, cu acordul consiliilor de administraţie ale unităţilor de
învăţământ respective.
(3) În etapa de pretransfer
consimţit între unităţile de învăţământ cadrele didactice pot ocupa catedre
vacante constituite în unităţi de învăţământ, indiferent de viabilitatea
acestora. În structura catedrelor vacante pentru pretransfer nu se includ ore
din cadrul stagiilor de pregătire practică pentru dobândirea calificării profesionale
de nivel 2, ore din disciplinele fundamentale de specialitate care se predau la
clasele a IX-a şi a X-a cu profil de arte plastice, decorative, ambientale,
arhitectură şi design, precum şi orele vacante de la clasele/grupele de elevi
cu frecvenţă redusă. În structura catedrelor vacante pentru pretransfer pot fi
incluse cel mult 4 (patru) ore opţionale.
(4) Comisia de mobilitate
constituită la nivelul unităţii de învăţământ la care se solicită
pretransferul, prin decizia directorului unităţii de învăţământ, verifică
dosarele şi realizează, dacă sunt mai multe cereri pentru acelaşi post didactic
vacant, ierarhizarea cadrelor didactice conform criteriilor prevăzute la alin.
(5), în ordinea descrescătoare a punctajelor stabilite potrivit anexei nr. 2. Comisia
de mobilitate la nivelul unităţii de învăţământ selectează, în baza
ierarhizării, cadrele didactice în vederea acordării pretransferului consimţit
între unităţi de învăţământ. În situaţia punctajelor egale, departajarea se
realizează în baza criteriilor socioumanitare dovedite prin documente
justificative. Din comisia de mobilitate constituită la nivelul unităţii de
învăţământ nu pot face parte membrii ai consiliului de administraţie din
unitatea de învăţământ respectivă şi cadre didactice care solicită
pretransferul în unitatea de învăţământ respectivă.
(5) La selectarea cadrului
didactic, comisia trebuie să ţină seama dacă solicitantul îndeplineşte
condiţiile pentru pretransfer prevăzute de prezenta Metodologie, cerinţele de
studii conform Centralizatorului, iar în situaţiile în care este cazul, dacă
deţine avizele şi atestatele necesare ocupării postului didactic/catedrei
solicitat(e) sau dacă a promovat proba practică/orală în profilul postului
didactic solicitat şi, în ordine, de următoarele criterii:
a) cadrul didactic este titular
în specialitatea postului didactic/catedrei solicitat(e) în localitatea în care
solicită postul didactic/catedra vacant(ă) şi are domiciliul în aceeaşi
localitate;
b) cadrul didactic este titular
în specialitatea postului didactic/catedrei solicitat(e) în localitatea în care
solicită postul didactic/catedra vacant(ă) şi are domiciliul în altă
localitate;
c) cadrul didactic este titular
şi are domiciliul în aceeaşi localitate în care solicită postul
didactic/catedra vacant(ă);
d) cadrul didactic este titular
în localitatea în care solicită postul
didactic/catedra vacant(ă) şi are domiciliul în altă localitate;
e) cadrul didactic este titular
la o unitate de învăţământ/unităţi de învăţământ din altă localitate în specialitatea
postului didactic/catedrei solicitat(e) şi are domiciliul în localitatea în
care solicită postul didactic/catedra;
f) cadrul didactic este titular
la o unitate de învăţământ/unităţi de învăţământ din altă localitate şi are
domiciliul în localitatea în care solicită postul didactic/catedra;
g) cadrul didactic este titular
la o unitate de învăţământ/unităţi de învăţământ din altă localitate în
specialitatea postului didactic/catedrei solicitat(e) şi are domiciliul într-o
localitate apropiată de localitatea în care solicită postul
didactic/catedra;
h) cadrul didactic este titular
la o unitate de învăţământ/unităţi de învăţământ din altă localitate şi are
domiciliul într-o localitate apropiată de localitatea în care solicită postul
didactic/catedra.
(6) Cadrele didactice titulare în
învăţământul preuniversitar aflate în situaţiile de la alin. (5) lit. a), c),
e) şi f) fac dovada domiciliului până la data depunerii dosarelor, conform
Calendarului, cu buletin, carte sau adeverinţă de identitate. Cadrele didactice
titulare în învăţământul preuniversitar aflate în situaţia de la alin. (5) lit.
g) şi h) nu sunt condiţionate de domiciliul în localitatea în care solicită
pretransferul, dar trebuie să aibă domiciliul în judeţul în care solicită
pretransferul. Cadrele didactice titulare în învăţământul preuniversitar
într-un judeţ învecinat judeţului de domiciliu, pot ocupa posturi
didactice/catedre vacante prin pretransfer în judeţul în care sunt titulare,
pentru apropiere de localitatea de domiciliu, dacă se justifică apropierea de
domiciliu. La punctaj egal, dacă un post didactic e solicitat de două sau mai
multe persoane, are prioritate cadrul didactic care este titular şi are
domiciliul în judeţul în care solicită pretransferul.
(7) Cadrele didactice, care
solicită pretransferul în municipiul Bucureşti, titulare în învăţământul
preuniversitar în alte judeţe, fac dovada domiciliului în municipiul Bucureşti,
până la data depunerii dosarelor, conform Calendarului, cu buletin, carte sau
adeverinţă de identitate.
(8) Lista cadrelor didactice
selectate de comisia de mobilitate constituită la nivelul unităţii de
învăţământ este înaintată consiliului de administraţie al unităţii de
învăţământ, prin raport scris, conform anexei nr. 18, care stabileşte lista
finală a cadrelor didactice pentru care se acordă pretransferul consimţit între
unităţi de învăţământ şi validează această listă. Hotărârea consiliului de
administraţie al unităţii de învăţământ este definitivă şi poate fi atacată
numai la instanţa de contencios administrativ, contestaţia reprezentând
plângerea prealabilă reglementată de art.
7 din Legea nr. 554/2004 cu modificările şi completările ulterioare.
(9) În baza validării făcute de
consiliul de administraţie, directorul emite acordul privind pretransferul
cadrului didactic în unitatea de învăţământ respectivă. Directorii unităţilor
de învăţământ care au emis acorduri pentru pretransfer consimţit între
unităţile de învăţământ, înştiinţează în scris inspectoratul şcolar, conform
modelului prevăzut în anexa nr. 18.
Art. 53 (1) În vederea
soluţionării cererii de pretransfer consimţit între unităţile de învăţământ
personalul didactic titular depune, la inspectoratul şcolar în a cărui rază
teritorială îşi are sediul unitatea de învăţământ la care se solicită pretransferul,
o cerere tip, conform anexei nr. 14, însoţită de documentele menţionate în
aceasta, precum şi acordul/acordurile conducerii/conducerilor
unităţii/unităţilor de învăţământ privind pretransferul consimţit între
unităţi, după caz, conform anexei nr. 18. Cadrul didactic titular, care
solicită soluţionarea cererii de pretransfer consimţit între unităţi de
învăţământ, în unităţi de învăţământ din alte judeţe, anexează la cererea de
înscriere adeverinţa eliberată de inspectoratul şcolar, în a cărui rază
teritorială este titular, din care să rezulte că cererea de pretransfer în alt
judeţ a solicitantului a fost luată în evidenţă. Un cadru didactic titular în
învăţământul preuniversitar se poate înscrie la etapa de pretransfer consimţit
între unităţile de învăţământ, numai într-un singur judeţ sau numai în
municipiul Bucureşti.
(2) Soluţionarea cererilor de
pretransfer consimţit între unităţile de învăţământ se realizează în şedinţă
publică organizată de către comisia judeţeană/municipiului Bucureşti de mobilitate
a personalului didactic din învăţământul preuniversitar, în perioada prevăzută
de Calendar. Cadrul didactic titular, care nu poate participa la şedinţa
publică de pretransfer consimţit între unităţile de învăţământ, are dreptul să
desemneze, prin procură notarială în original, un împuternicit care să-i
reprezinte interesele.
(3) În baza acordurilor propuse
de unităţile de învăţământ, comisia de mobilitate a personalului didactic din
învăţământul preuniversitar constituită la nivelul inspectoratului şcolar,
întrunită în şedinţă publică, repartizează cadrele didactice, cu respectarea
condiţiilor prevăzute în prezenta Metodologie. În cazuri bine argumentate,
comisia de mobilitate a personalului didactic din învăţământul preuniversitar
constituită la nivelul inspectoratului şcolar poate decide pretransferul chiar
dacă nu există acorduri propuse de unităţile de învăţământ. Opţiunea fiecărui
cadru didactic din şedinţa publică se exprimă în scris, conform cererii tip şi
se consemnează în procesul-verbal al şedinţei, cu certificare prin semnătura
solicitantului sau împuternicitului, acesta din urmă prezentând procura
notarială în original. În cazul în care cadrul didactic nu este prezent
personal sau printr-un împuternicit la şedinţa publică, cererea acestuia nu se
soluţionează.
(4) Pretransferul personalului
didactic titular în învăţământul preuniversitar consimţit între unităţile de
învăţământ se poate realiza şi prin schimb de posturi pe baza consimţământului
scris al solicitanţilor, fără a fi condiţionaţi de domiciliu şi cu acordul
consiliilor de administraţie ale unităţilor de învăţământ la care solicitanţii
sunt titulari. Cadrele didactice titulare în învăţământul preuniversitar care
au împlinit vârsta standard de pensionare sau care vor împlini vârsta standard
de pensionare până la data de 31 august 2014 nu pot beneficia de pretransfer
consimţit între unităţile de învăţământ, prin schimb de posturi, în baza
consimţământului scris.
(5) Contestaţiile la hotărârile comisiei de
mobilitate a personalului didactic din învăţământul preuniversitar constituite
la nivelul inspectoratului şcolar, adoptate în şedinţa publică, se depun la
inspectoratul şcolar în termenul prevăzut de Calendar şi se soluţionează de
către consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar, în perioada
prevăzută în Calendar. Hotărârea consiliului de administraţie al
inspectoratului şcolar este definitivă şi poate fi atacată numai la instanţa de
contencios administrativ, contestaţia reprezentând plângerea prealabilă
reglementată de art. 7 din Legea nr. 554/2004 cu modificările şi completările
ulterioare.
(6) După soluţionarea
contestaţiilor, inspectorul şcolar general emite decizia de pretransfer
consimţit între unităţile de învăţământ cu precizarea unităţii/unităţilor de
învăţământ cu personalitate juridică, a postului didactic/catedrei, a nivelului
de învăţământ şi a regimului de mediu. În decizia de pretransfer consimţit
între unităţile de învăţământ nu se precizează viabilitatea postului
didactic/catedrei, iar structura/structurile unităţilor de învăţământ cu
personalitate juridică se precizează numai în situaţia în care regimul de mediu
al acestora este diferit de regimul de mediu al unităţii de învăţământ cu
personalitate juridică.”
10. După articolul 53 se introduce un
nou articol, articolul 531, cu următorul cuprins:
“Art. 531 (1) În cazul
în care, în anul şcolar 2013-2014, în unităţile de învăţământ normele/posturile
didactice nu pot fi acoperite cu titulari, personalul didactic din învăţământul
preuniversitar, cu gradul didactic I sau cu titlul ştiinţific de doctor, care
dovedeşte competenţă profesională deosebită, poate fi menţinut, cu aprobarea
anuală a consiliilor de administraţie ale unităţilor de învăţământ, ca titular,
în funcţia didactică până la 3 ani peste vârsta de pensionare, raportată la
data de 1 septembrie 2013, la cerere, conform prezentei Metodologii.
(2) În anul şcolar 2013-2014,
personalului didactic cu gradul didactic I sau cu titlul ştiinţific de doctor
care a avut calitatea de titular în învăţământul preuniversitar şi care nu a
depăşit cu 3 ani vârsta de pensionare, raportată la data de 1 septembrie 2013,
i se poate recunoaşte această calitate de către consiliile de administraţie ale
unităţilor de învăţământ, conform prezentei Metodologii, cu condiţia renunţării
la pensie pe perioada în care rămâne titular. Situaţiile excepţionale se
soluţionează cu aprobarea Ministerului Educaţiei Naţionale.
(3) Condiţiile legale de pensionare, luând în calcul limita de vârstă şi
stagiul de cotizare, la data de 1 septembrie 2013 sunt:
a) pentru femei, vârsta la ieşirea la pensie, 59 ani şi 8 luni, respectiv 14
ani 4 luni, stagiul minim de cotizare;
b) pentru bărbaţi, vârsta la ieşirea la pensie, 64 ani şi 8 luni, respectiv 14
ani 4 luni, stagiul minim de cotizare.
(4) În vederea menţinerii în
activitate ca titular, în funcţia didactică până la 3 ani peste vârsta de
pensionare, raportată la data de 1 septembrie 2013, în anul şcolar 2013-2014,
precum şi pentru recunoaşterea calităţii de titular, în anul şcolar 2013-2014,
a personalului didactic, care a avut calitatea de titular în învăţământul
preuniversitar şi care nu a depăşit cu 3 ani vârsta de pensionare, raportată la
data de 1 septembrie 2013, personalul didactic care se încadrează în
prevederile alin. (1)-(2) se adresează, în scris, consiliilor de administraţie
ale unităţilor de învăţământ, până la data prevăzută în Calendar. Cererile sunt
însoţite de documentele justificative privind activitatea didactică şi
ştiinţifică.
(5) În perioada prevăzută de
Calendar, inspectoratele şcolare afişează la avizierele şi pe site-urile
acestora:
a) lista unităţilor de învăţământ
şi a posturilor didactice/catedrelor la care sunt încadraţi suplinitori fără
studii corespunzătoare postului;
b) lista unităţilor de învăţământ
şi a posturilor didactice/catedrelor la care au rămas restrângeri de activitate
nesoluţionate.
(6) În perioada prevăzută de
Calendar, cererile cadrelor didactice care se încadrează în prevederile alin.
(1)-(2), se discută şi analizează de către consiliile profesorale ale unităţilor
de învăţământ în funcţie de datele comunicate de inspectoratele şcolare, de
evoluţia demografică la nivel local, de planurile de şcolarizare, de dinamica
resurselor umane, de politicile de personal şi de evoluţia planurilor-cadru de
învăţământ şi se supun aprobării consiliilor de administraţie ale unităţilor de
învăţământ.
(7) Recunoaşterea calităţii de
titular, în anul şcolar 2013-2014, a personalului didactic, care a avut
calitatea de titular în învăţământul preuniversitar şi care nu a depăşit cu 3 ani
vârsta de pensionare, raportată la data de 1 septembrie 2013, se realizează în
concordanţă cu actul de numire/transfer/repartizare pe post/catedră la momentul
pensionării.
(8) Se aprobă numai cererile
cadrelor didactice pentru care se poate constitui o normă didactică completă în
concordanţă cu actul de numire/transfer/repartizare pe post/catedră la nivelul
unităţilor de învăţământ în care urmează să fie menţinute în activitate ca
titulare, respectiv la nivelul unităţilor de învăţământ în care urmează
recunoaşterea calităţii de cadre didactice titulare.
(9) Până la termenul prevăzut în
calendar, se comunică, de către consiliile de administraţie ale unităţilor de
învăţământ, inspectoratului şcolar şi cadrelor didactice, acordul/refuzul
privind menţinerea în activitate ca titular a personalului didactic care
îndeplineşte condiţiile legale de pensionare, în funcţia didactică până la 3
ani peste vârsta de pensionare, raportată la data de 1 septembrie 2013, în anul
şcolar 2013-2014, respectiv recunoașterea calităţii de titular, în anul şcolar
2013-2014, a personalului didactic care a avut calitatea de titular şi care nu
a depăşit cu 3 ani vârsta de pensionare, raportată la data de 1 septembrie
2013. Comisia de mobilitate a
personalului didactic din învăţământul preuniversitar, constituită la nivelul
inspectoratului şcolar, verifică situaţiile transmise de unităţile de
învăţământ şi întocmeşte listele finale care cuprind:
a) cadrele didactice care
îndeplinesc condiţiile legale de pensionare şi care solicită menţinerea în
activitate ca titular, în funcţia didactică până la 3 ani peste vârsta de
pensionare, raportată la data de 1 septembrie 2013, în anul şcolar 2013-2014;
b) cadrele didactice care au avut
calitatea de titular şi care nu a depăşit cu 3 ani vârsta de pensionare,
raportată la data de 1 septembrie 2013, care solicită recunoașterea calităţii
de titular, în anul şcolar 2013-2014.
(10) Listele finale, întocmite potrivit alin.
(9), se supun validării de consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar
în perioada prevăzută de Calendar. La validarea listelor finale, întocmite
potrivit alin. (9), consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar va
ţine seama de restrângerile de activitate nesoluţionate, de prevederile alin.
(7)-(8), de evoluţia demografică, planurile de şcolarizare, de dinamica
resurselor umane, de politicile de personal şi de evoluţia planurilor-cadru de
învăţământ. Listele finale validate de consiliul de administraţie al
inspectoratului şcolar se afişează la inspectoratul şcolar la termenul prevăzut
în Calendar.
(11) Contestaţiile se depun la
inspectoratul şcolar în perioada prevăzută în Calendar şi
se soluţionează de consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar conform
Calendarului. Hotărârea consiliului de administraţie al inspectoratului şcolar
este definitivă şi poate fi atacată numai la instanţa de contencios
administrativ, contestaţia reprezentând plângerea prealabilă reglementată de
art. 7 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările şi
completările ulterioare.
(12) În baza validării cererilor
formulate de cadrele didactice, de către consiliul de administraţie al inspectoratului
şcolar, inspectorul şcolar general emite decizia privind menţinerea în
activitate ca titular a personalului didactic care îndeplineşte condiţiile
legale de pensionare, în funcţia didactică până la 3 ani peste vârsta de
pensionare, raportată la data de 1 septembrie 2013, în anul şcolar 2013-2014,
respectiv decizia privind recunoașterea calităţii de titular, în anul şcolar
2013-2014, a personalului didactic care a avut calitatea de titular şi care nu
a depăşit cu 3 ani vârsta de pensionare.
(13) În baza deciziei privind
recunoaşterea calităţii de titular pentru cadrele didactice, care au avut
calitatea de titular în învăţământul preuniversitar şi care nu au depăşit cu 3
ani vârsta de pensionare, raportată la data de 1 septembrie 2013, directorii
unităţilor de învăţământ încheie cu aceste cadre didactice contracte
individuale de muncă pe perioadă nedeterminată pentru anul şcolar 2013-2014.
(14) Cadrelor didactice titulare
pentru care nu s-a aprobat menţinerea în activitate, în funcţia didactică,
peste vârsta de pensionare, raportată la data de 1 septembrie 2013, în anul
şcolar 2013-2014, conform prezentei Metodologii şi care nu solicită pensionarea
în condiţiile legii, li se aplică prevederile art. 58 şi ale art. 61 din Legea
nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare.”
11. Alineatele (4) şi (5) ale
articolului 55 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
„(4) Cadrele didactice care se
încadrează în prevederile alin. (1) se adresează,
în scris, consiliului/consiliilor de administraţie al unităţii/unităţilor de
învăţământ unde sunt încadrate cu contract individual de muncă pe perioadă
determinată în anul şcolar 2012-2013, prin depunerea unei cereri tip, conform
anexei nr. 3, în perioada prevăzută de
Calendar. Consiliul/consiliile de administraţie analizează cererile individuale
şi comunică, în scris, inspectoratului şcolar acordul/refuzul, conform
Calendarului, respectiv cadrelor didactice solicitante motivele
acordului/refuzului acordării titularizării, până la data limită prevăzută în
Calendar. Comisia de mobilitate
a personalului didactic din învăţământul preuniversitar, constituită la nivelul
inspectoratului şcolar, verifică situaţiile transmise de unităţile de
învăţământ şi întocmeşte listele finale care cuprind cadrele didactice
netitulare propuse pentru a deveni titulare începând cu 1 septembrie 2013, pe care
le supune validării de consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar în
perioada prevăzută în Calendar. Listele finale validate de consiliul de
administraţie al inspectoratului şcolar se afişează la inspectoratul şcolar la
data prevăzută în Calendar.
(5) Contestaţiile privind
soluţionarea cererilor de titularizare în învăţământul preuniversitar în baza
rezultatelor obţinute la concursurile de ocupare a posturilor
didactice/catedrelor vacante/rezervate în învăţământul preuniversitar de stat
susţinute în specialitatea postului didactic/catedrei în iulie 2011, iulie
2010, iulie 2009 sau iunie - iulie 2008, se depun la inspectoratul şcolar în
perioada prevăzută în Calendar şi se soluţionează de consiliul de administraţie
al inspectoratului şcolar la data prevăzută în Calendar. Hotărârea consiliului
de administraţie al inspectoratului şcolar este definitivă şi poate fi atacată
numai la instanţa de contencios administrativ, contestaţia reprezentând
plângerea prealabilă reglementată de art. 7 din Legea nr. 554/2004 cu
modificările şi completările ulterioare.”
12. Alineatul 1 al articolului 85 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„(1) Cadrele
didactice calificate, angajate cu contract individual de muncă pe perioadă
determinată, participante la concursuri de titularizare în anii 2011 şi/sau
2012, care au obţinut minimum nota/media 5,00 (cinci) în specialitatea
postului, care au avizul consiliului de administraţie al unităţii de
învăţământ, care au calificativul "Foarte bine" şi care mai au cel
puţin jumătate de normă didactică în specialitate, pot solicita prelungirea
duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul şcolar
2013-2014. Pentru aceasta, se adresează, în scris, conducerii unităţii de
învăţământ până la termenul prevăzut în Calendar, care comunică acordul/refuzul
la inspectoratul şcolar, conform Calendarului. Dacă un post este solicitat de
mai multe cadre didactice, pentru departajare se va lua în calcul nota/media
cea mai mare de la concursul/concursurile de titularizare susţinute în perioada
2011-2012. La note/medii egale, pentru departajare, se aplică, în ordine,
criteriile şi punctajele din anexa nr. 2 şi alte criterii stabilite la nivelul
unităţilor de învăţământ. Consiliul/consiliile de administraţie al
unităţii/unităţilor de învăţământ comunică în scris cadrelor didactice
solicitante motivele acordului/refuzului continuităţii prin suplinire. Pentru a
beneficia de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă
determinată în anul şcolar 2013-2014, cadrele didactice care participă şi la
concursul de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în
învăţământul preuniversitar, sesiunea 2013, conform prezentei Metodologii,
trebuie să obţină minimum media 5,00 (cinci), potrivit prevederilor art. 56
alin. (9), la disciplina corespunzătoare postului didactic/catedrei
solicitat(e). La disciplina educaţie tehnologică pot beneficia de prelungirea
duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul şcolar
2013-2014, numai cadrele didactice cu specializarea educaţie tehnologică”.
13. Anexa nr. 4 se modifică şi se
înlocuieşte cu anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin.
14. Anexa nr. 19 se modifică şi se
înlocuieşte cu anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. II Direcția Generală Resurse
Umane și Rețea Școlară Naţională din cadrul Ministerului Educației Naţionale,
inspectoratele școlare şi unităţile de învăţământ preuniversitar duc la
îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. III Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
M I N I S T R U,
REMUS PRICOPIE
Bucureşti,
Nr. 3104
Data: 30.01.2013
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu