COMUNICAT FSLI
Membrii Federației
Sindicatelor Libere din Învățământ (F.S.L.I.) ies în stradă de la sfârșitul
lunii octombrie, începând cu pichetarea Guvernului și a sediului USL, urmând ca
în noiembrie să organizeze în Capitală un miting de amploare urmat de un marș.
Astfel, în datele de 28,
29 și 30 octombrie vor avea loc, concomitent, pichetări la sediul Guvernului
României și la sediul Uniunii Social Democrate, iar în aceeași perioadă, în
toate unitățile de învățâmânt, din țară, unde F.S.L.I. are membri, dascălii vor
fi în grevă japoneză, purtând o banderolă albă pe braț.
În data de 6 noiembrie,
F.S.L.I. va organiza în București un miting de amploare urmat de un marș. La
acest protest vom avea sprijinul studenților și facem apel și la părinți și la
întreaga societate civilă să ni se alăture, pentru că revendicările noastre nu
sunt numai pentru profesori, sunt pentru un viitor mai bun al tuturor
românilor, a precizat președintele FSLI, Simion Hancescu.
Revendicările FSLI sunt:
·
Alocarea, începând cu anul 2014,
a minimum 6% din P.I.B. pentru educație, conform art.8 din Legea Educației
Naționale și creșterea ponderii cheltuielilor de personal pentru învățământ,
din totalul cheltuielilor de personal din sectorul public;
·
Modificarea Legii educației
naționale, inclusiv în ceea ce privește statutul personalului didactic, astfel
încât să se elimine discriminările existente în prezent și să conducă la
creșterea calității actului de instrucție și educație, dar și la creșterea
gradului de implicare a cadrelor didactice în luarea deciziilor. Principalele modificări care se impun sunt:
- Reintroducerea normei de predare
de 16 ore pe săptămână pentru personalul didactic care are peste 25 de ani
vechime în învăţământ și gradul didactic I;
- Decontarea cheltuielilor cu naveta
cadrelor didactice să se facă de la bugetul de stat, prin Ministerul Educației
Naționale;
- Introducerea prevederilor Legii nr.
315/2006 privind stimularea achiziționării de cărți sau programe educaționale
pe suport electronic;
- Reintroducerea sporului de doctorat;
- Posibilitatea pensionării anticipate, cu
cel puțin 3 ani înainte de împlinirea vârstei standard de pensionare, fără
diminuarea cuantumului pensiei;
- Acordarea gradației de merit și pentru
personalul didactic auxiliar;
-
Introducerea posibilității dobândirii de către cadrele didactice a celei
de-a doua specializări, prin programe de conversie profesională, cu finanțare
de la bugetul de stat;
·
Adoptarea unei legi de
salarizare, prin care salariile profesorilor debutanți să crească cu 50 %, iar
raportul dintre salariul de bază maxim al funcției didactice și cel minim să
fie de 2:1. Aceasta este singura soluție
pentru ca meseria de dascăl să devină motivantă și tinerii performanți să fie
atrași către cariera didactică. De asemenea, se impune majorarea salariilor
personalului nedidactic, având în vedere faptul că actualele venituri ale
acestei categorii de salariați, le permit un trai sub limita de subzistență;
·
Depolitizarea învățământului în
sensul că, în dobândirea funcției de director al unității de învățământ, rolul
determinant să revină colectivului unității și nu factorilor politici;
·
Regândirea programelor școlare și a sistemului de
evaluare a elevilor, în sensul de a se pune accent pe latura formativă și nu pe
cea informativă, iar prin evaluare să se verifice capacitatea elevilor de a
aplica practic cunoștințele dobândite, pentru a face față cerințelor în
schimbare și competiției de pe piața forței de muncă;
București - 16.10.2013
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu