Ordonanţă de urgenţă
privind modificarea şi completarea Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011
şi pentru luarea unor măsuri în domeniul învăţământului
Ţinând
seama de necesitatea sprijinirii educaţiei şi a asigurării derulării în
condiţii normale a procesului de învăţământ, luând
în considerare Decizia Curții Constituționale nr.397/01.10.2013 referitoare la
excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art.284 alin. (7) și art.289
alin. (7) din Legea educației naționale nr.1/2011, publicată în Monitorul Oficial
al României nr.663/29.10.2013,
întrucât
în vederea asigurării funcționării în condiții optime a sistemului național de
învățământ se impune, de urgență, punerea în acord a dispozițiilor art.284
alin. (7) și art.289 alin. (7) din Legea educației naționale nr.1/2011 cu
prevederile Constituției,
ţinând cont de nevoia de a asigura un sistem de
organizare şi funcţionare a sistemului naţional de învăţământ predictibil şi
funcţionabil,
cunoscând obiectivul încadrării în cheltuielile de personal
aprobate pentru anul 2014 şi pentru respectarea limitării cheltuielilor
bugetare impuse de acordurile-cadru cu Comisia Europeană şi Fondul Monetar
Internaţional, luând
în considerare necesitatea adaptării normelor interne la regulile impuse de
Uniunea Europeană, aspect ce presupune inclusiv stabilirea unei terminologii
unitare și clare, se impune menționarea în mod expres în cuprinsul legii a
echivalenței dintre granturile multianuale și locurile multianuale acordate
instituțiilor de învățământ superior, pentru programele de licență/master și
doctorat, având
în vedere disfuncționalitățile constatate în modul de organizare și repartizare
a granturilor multianuale, respectiv a locurilor multianuale către instituțiile
de învățământ superior, în special pentru programele de studii universitare de
doctorat adresate potențialilor studenți doctoranzi situație care impune
adoptarea unor măsuri organizatorice care să instituie premisele creării unui
mediu competițional deschis, transparent și accesibil fiecărui candidat, sens
în care alocarea acestora pe universități va fi aprobată prin ordin al ministrului
educaţiei naţionale, acordându-se prioritate universităților de cercetare
avansată şi educație, ţinând
seama de faptul că este imperios necesar ca măsurile legislative ce fac
obiectul acestei ordonanțe de urgență să intre în vigoare cât mai curând
posibil, precum și pentru a se evita dificultăţile rezultate din succesiunea
într-un interval de timp a mai multor reglementări în domeniul educației
naționale, conţinând norme de competenţă, de procedură propriu-zisă, având
în vedere necesitatea asigurării, cu celeritate, pentru Biblioteca Pedagogică
Naţională "I.C. Petrescu" din Bucureşti a unui sediu care să respecte
standardele optime de funcţionare, reţinându-se că, în cazul neadoptării
măsurilor propuse, efectul ar fi încetarea activității Bibliotecii Pedagogice
Naţionale "I.C. Petrescu" din Bucureşti, ca urmare a imposibilității
asigurării unui sediu adecvat,luând
în considerare faptul că neadoptarea acestor măsuri imediate şi a
reglementărilor lor de implementare, prin ordonanţă de urgenţă, ar genera
disfuncţionalităţi majore cu efecte negative asupra bunei desfăşurări a
sistemului de învățământ, dar şi asupra categoriilor de beneficiari, precum şi
în utilizarea eficientă a resurselor financiare din sistemul de învățământ având
în vedere că învăţământul constituie prioritate naţională, deoarece
toate aceste elemente vizează interesul public şi constituie situaţii
extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată în
temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă
de urgenţă.
Art.I
- Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 18 din 10 ianuarie 2011, cu modificările şi
completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
1.Alineatul
(1) şi (2) al articolului 16 se modifică și vor avea următorul cuprins:
” (1) Învăţământul general
obligatoriu este de 11 clase şi cuprinde învăţământul primar, învăţământul
gimnazial și primii doi ani ai învățământul secundar superior. Învăţământul
liceal devine obligatoriu până cel mai târziu în anul 2020.”
(2) Obligaţia de a frecventa învăţământul
obligatoriu de 11 clase, la forma cu frecvenţă, încetează la vârsta de 18 ani.”
2.Articolul
23 se modifică și va avea următorul cuprins:
”(1)
Sistemul naţional de învăţământ preuniversitar cuprinde următoarele niveluri:
a) educaţia timpurie (0 - 6 ani), formată din
nivelul antepreşcolar (0 - 3 ani) şi învăţământul preşcolar (3 - 6 ani), care
cuprinde grupa mică, grupa mijlocie şi grupa mare;
b) învăţământul primar, care cuprinde clasa
pregătitoare şi clasele I - IV;
c) învăţământul secundar, care cuprinde:
(i) învăţământul secundar inferior sau
gimnazial, care cuprinde clasele V - VIII;
(ii) învăţământul secundar superior care poate
fi:
- învățământ liceal, care
cuprinde clasele de liceu IX - XII/XIII, cu următoarele filiere: teoretică,
vocaţională şi tehnologică;
- învățământ profesional cu durata de 3 ani;
d) învăţământul terţiar nonuniversitar,
care cuprinde învăţământul postliceal.
(2)
Învăţământul liceal este organizat în două cicluri care se succed: ciclul
inferior al liceului, format din clasele a IX-a – a X-a și ciclul superior al
liceului, format din clasele a XI-a – a XII-a/a XIII-a.
(3)
Învăţământul liceal, vocaţional şi tehnologic, învăţământul profesional şi
învăţământul postliceal se organizează pentru specializări şi calificări
stabilite de Ministerul Educaţiei Naționale, în conformitate cu Registrul
naţional al calificărilor.”
3.
Alineatul (1) al articolului 24 se modifică și va avea următorul cuprins:
”(1) Învăţământul general obligatoriu este
format din învăţământul primar,
învăţământul secundar inferior și primii doi ani ai învățământul
secundar superior.”
4.Alineatul
(3) al articolului 30 se abrogă.
5.
Alineatul (3) al articolului 31 se modifică și va avea următorul cuprins:
”(3)
Durata studiilor în învăţământul liceal este de 4 sau 5 ani, în conformitate cu
planurile-cadru aprobate de Ministerul Educaţiei Naționale. Pentru unele forme
de învăţământ cu frecvenţă şi pentru învățământul liceal cu frecvenţă redusă,
durata studiilor se prelungeşte cu un an.”
6.
Alineatul (3) al articolului 32 se modifică și va avea următorul cuprins:
” (3) Absolvenţii clasei a X-a din cadrul
filierei tehnologice sau vocaţionale care au finalizat un stagiu de pregătire
practică pot susţine examen de certificare a calificării corespunzător
nivelului de certificare stabilit prin Cadrul naţional al calificărilor.”
7.Alineatul
(5) şi (6) al articolului 33 se modifică și vor avea următorul cuprins:
„(5)
Absolvenţii învăţământului profesional, care promovează examenul de certificare
a calificării profesionale, pot urma cursurile învăţământului liceal.”
(6) Absolvenţii învăţământului obligatoriu
care întrerup studiile pot finaliza, până la vârsta de 18 ani, cel puţin un
program de pregătire profesională care permite dobândirea unei calificări
corespunzătoare Cadrului naţional al calificărilor.”
8. La
art. 44, după alin. (9), se introduc trei noi alineate, alin.(91),
alin.(92) și alin. (93) cu următorul cuprins:
”(91)
Învăţământul postliceal se încheie cu examen de certificare a competențelor
profesionale. Modul de organizare și desfășurare a examenului de certificare a
competențelor profesionale este reglementat de Ministerul Educaţiei Naționale
prin metodologie specifică, elaborată cu consultarea factorilor interesaţi şi
aprobată prin ordin al ministrului educaţiei naţionale.
(92)
Candidaţii proveniți din învăţământul postliceal de stat admiși pe locurile
finanțate de la bugetul de stat pot susţine examenul de certificare a
calificării profesionale, fără taxă, de cel mult două ori. Prezentările
ulterioare la acest examen sunt condiţionate de achitarea unor taxe stabilite
la nivelul centrului de examen, luând în considerare cheltuielile de examen per
candidat.
(93) Absolvenții învățământului postliceal, care susțin
și promovează examenul de certificare a calificării profesionale primesc
certificat de calificare profesională, corespunzător nivelului stabilit prin
Cadrul național al calificărilor și Suplimentul descriptiv al certificatului în
format Europass”.
9. Literele c), d) e) şi f) ale alineatului (1) al articolului 63
se modifică și vor avea următorul cuprins:
„c) învăţământul
primar: clasa cuprinde în medie 20 de
elevi, dar nu mai puţin de 12 şi nu mai mult de 25;
d) învăţământul gimnazial: clasa cuprinde în medie 25 de elevi, dar nu mai
puţin de 12 şi nu mai mult de 30;
e) învăţământul liceal şi profesional:
clasa cuprinde în medie 25 de elevi, dar
nu mai puţin de 15 şi nu mai mult de 30;
f) învăţământul postliceal: clasa cuprinde în medie 25 de elevi, dar nu mai
puţin de 15 şi nu mai mult de 30;”
10.La art.71, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul
(31), cu următorul cuprins:
“(31) Pe parcursul clasei pregătitoare nu se acordă
note sau calificative.”
11. Alineatul (5) al articolului 74 se modifică
și va avea următorul cuprins:
” (5) La finalul clasei a
VIII-a, în baza unei metodologii elaborate de Ministerul Educaţiei Naţionale,
se realizează o evaluare naţională obligatorie a tuturor absolvenților.
Rezultatele evaluării se exprimă printr-un punctaj, similar testelor
internaţionale. Evaluarea se realizează prin următoarele probe:
a) o probă scrisă la limba şi literatura
română;
b) o probă scrisă la limba maternă;
c) o probă scrisă transdisciplinară la
matematică şi ştiinţe;
d) o probă scrisă la o limbă de circulaţie
internaţională;
e) o probă practică de utilizare a
calculatorului, susţinută în timpul anului;
f) o probă orală transdisciplinară de
evaluare a competenţelor civice şi sociale, susţinută în timpul anului.”
12.
Alineatul (2) al articolului 75 se modifică și va avea următorul cuprins:
„(2) Continuarea studiilor din învăţământul
gimnazial în învăţământul liceal sau în învățământul profesional este asigurată
pe baza unui proces de consiliere şi de orientare şcolară şi profesională.
Numărul de locuri alocate clasei a IX-a din învățământul liceal și profesional
este cel puţin egal cu cel al absolvenţilor clasei a VIII-a.”
13.
Litera b) a alineatului (2) al articolului 76 se modifică și va avea următorul
cuprins:
” b) în cazul în care numărul de
candidaţi este mai mare decât numărul locurilor oferite de unitatea de
învăţământ, admiterea se face luând în calcul în proporţie de 70% portofoliul
educaţional al elevului, media de absolvire a învăţământului obligatoriu,
precum şi media la probele de la evaluarea naţională de la sfârşitul clasei a
VIII-a şi în proporţie de 30% nota obţinută la proba de admitere stabilită de
unitatea de învăţământ.”
14. Alineatul (4) al articolului 76 se
modifică și va avea următorul cuprins:
”(4) Metodologia-cadru de organizare şi
desfăşurare a admiterii în clasa a IX-a este elaborată de Ministerul Educaţiei
Naţionale şi este dată publicităţii, pentru fiecare generaţie, cel mai târziu
la începutul clasei a VIII-a. Unităţile de învăţământ au obligaţia de a anunţa
public disciplina sau disciplinele la care se susţine proba de admitere,
programele, procedurile de organizare a acesteia, precum şi modul de utilizare
a portofoliului educaţional, până, cel mai târziu, la începutul clasei a
VIII-a. Proba suplimentară de admitere se va susţine la cel mult două
discipline.”
15. Alineatele (1) și (2) ale articolului 84 se modifică și vor
avea următorul cuprins:
”(1) Elevii din învățământul obligatoriu, profesional şi liceal acreditat/autorizat beneficiază de tarif redus
cu 50% pentru transportul local în comun, de suprafață, naval și subteran,
precum și pentru transportul intern auto, feroviar și naval, pe tot parcursul
anului calendaristic.
(2) Elevii orfani, elevii cu cerințe educaționale speciale, precum și cei pentru care s-a stabilit o
măsură de protecţie specială, în condiţiile legii, sau tutela, beneficiază de
gratuitate pentru toate categoriile de transport menționate la alin.(1), pe tot
parcursul anului calendaristic”.
16.
Alineatul (2) al articolului 85 se modifică și va avea următorul cuprins:
”(2) Statul subvenţionează toate costurile aferente frecventării liceului pentru elevii
provenind din grupuri socioeconomice dezavantajate, precum şi pentru cei care
frecventează învățământul profesional, inclusiv pentru perioada stagiilor de
pregătire practică. Modalitatea de subvenţionare şi criteriile de acordare a
subvenţiei se stabilesc prin hotărâre a Guvernului, iniţiată de Ministerul
Educaţiei Naţionale.”
17.Alineatul
(2) al articolului 102 se modifică și va avea următorul cuprins:
” (2) Finanţarea învăţământului preuniversitar particular şi
confesional acreditat se face din taxe, din fonduri publice, în cazul
învăţământului preşcolar și a celui obligatoriu, precum şi din alte surse, potrivit legii.”
18. La
articolul 104, după alineatul (5) se introduc patru noi alineate, alineatele (51),
(52), (53), (54), cu următorul cuprins:
”(51) În cazuri excepţionale,
atunci când sumele repartizate în baza standardelor de cost nu asigură plata
drepturilor prevăzute la alin. (2) literele a) - d) la unele unităţi de
învăţământ cu personalitate juridică, în cadrul sumelor defalcate din taxa pe
valoarea adăugată aprobate judeţului/municipiului Bucureşti prin legea
bugetului de stat, direcţiile regionale ale finanţelor publice/administraţiile
județene ale finanțelor publice, respectiv a municipiului Bucureşti, cu asistenţa
tehnică de specialitate a inspectoratelor şcolare, pot efectua redistribuiri
ale sumelor repartizate pe comune, oraşe, municipii şi sectoare ale
municipiului Bucureşti cu această destinaţie, sau pot proceda la repartizarea
sumelor rămase nerepartizate, după caz.
(52) Aprobarea
redistribuirii/repartizării sumelor potrivit prevederilor alin.(51),
se va face numai după verificarea de către inspectoratul şcolar, pe baza
raportului de audit/control, a modului de angajare şi utilizare a sumelor
alocate pentru finanţarea de bază, pe baza costurilor standard per
elev/preşcolar și după verificarea corelării numărului de personal cu numărul
de elevi. În urma verificării, inspectoratul școlar stabileşte şi propune
direcţiilor regionale ale finanţelor publice/administraţiilor județene ale
finanțelor publice, respectiv a municipiului Bucureşti sumele ce urmează a fi redistribuite/repartizate
suplimentar.”
(53) Redistribuirea sumelor
între unităţi de învăţământ cu personalitate juridică din cadrul aceleiaşi
unităţi administrativ-teritoriale se aprobă de consiliul local, la propunerea
primarului, cu avizul conform al inspectoratului şcolar.
(54) Redistribuirea sumelor
între unităţi de învăţământ cu personalitate juridică, potrivit prevederilor
alin. (51) şi (52), conduce implicit la modificarea
bugetelor iniţiale aprobate, calculate pe baza costurilor standard per
elev/preşcolar.”
19. Alineatul (1) al articolului 105 se modifică şi va avea următorul cuprins:
”(1) Finanţarea complementară asigură
cheltuieli de capital, cheltuieli sociale şi alte cheltuieli asociate
procesului de învăţământ preuniversitar de stat care nu fac parte din
finanţarea de bază a unităţilor şcolare.”
20. La articolul 105 alineatul (2), după litera
k) se introduce litera l) cu următorul
cuprins:
” l) alte cheltuieli de natura bunurilor şi
serviciilor, care nu fac parte din finanţarea de bază.“
21.
Alineatul (4) al articolului 111 se modifică şi va avea următorul cuprins:
”(4) Autorităţile administraţiei publice locale
hotărăsc alocarea de fonduri, din veniturile proprii ale acestora, ca participare la finanţarea de bază şi prin
finanţarea complementară a unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat.”
22. La art. 112 după alineatul (6) se
introduce un nou alineat, alineatul (7) cu următorul cuprins:
„(7)
În situaţii temeinic justificate, dreptul de
administrare al Ministerului Educaţiei Naţionale asupra terenurilor şi clădirilor în care îşi
desfăşoară activitatea inspectoratele şcolare judeţene, casele corpului
didactic, centrul naţional de excelenţă, centrele recreative şi de
divertisment, Palatul Naţional al Copiilor, palatele şi cluburile elevilor,
cluburile sportive şcolare se poate transmite şi altor
unităţi/instituţii din sistemul de învăţământ, la propunerea Ministerului Educației Naționale,
prin hotărâre de Guvern.”
23. La articolul 125, litera b) a alineatului 1 se abrogă.
24. La articolul 132, alineatul 5 se abrogă.
25. Alineatul (1) al articolului 136 se modifică și va avea următorul
cuprins:
”(1) Anul universitar începe, de regulă, în prima zi
lucrătoare a lunii octombrie, include două semestre și se finalizează la 30
septembrie din anul calendaristic următor. Un semestru are, de regulă, o durată
de 14 săptămâni de activităţi didactice urmate, de regulă, de minimum 3 săptămâni
de examene. Structura anului universitar se aprobă de către senatul
universitar. În atribuirea creditelor de studii transferabile dintr-un semestru
se are în vedere o perioadă de minimum 17 săptămâni.”
26. Alineatele
(1), (2) şi (3) ale articolului 160 se modifică şi vor avea următorul
cuprins:
„(1)
Studiile universitare de doctorat se organizează cu finanțare de la bugetul de
stat, în regim cu taxă sau din alte surse legal constituite. Finanțarea
studiilor de doctorat poate fi realizată și de persoane juridice de drept
privat sau de institute de cercetare-dezvoltare, pe baza unui contract. Modelul
de contract și metodologia de realizare a finanțării se aprobă prin ordin al
ministrului educaţiei naţionale.
(2) Prin
hotărâre a Guvernului iniţiată de Ministerul
Educației Naționale se alocă anual, pentru studiile universitare de doctorat, un număr
de locuri multianuale, echivalent numărului de granturi multianuale, pe o
durată de minimum 3 ani. În metodologia de calcul a finanțării universităților se
vor avea în vedere costurile pentru programul de studii avansate şi pentru
programul de cercetare. Aceste costuri sunt ajustate cu coeficienți corespunzători
pe domenii disciplinare şi profesionale ale doctoratului.
(3)
Alocarea locurilor, respectiv a granturilor, pe universități se aprobă prin
ordin al ministrului educaţiei naţionale. Prioritate vor avea universitățile de
cercetare avansată şi educație.”
27. Alineatul
(4) al articolului 160 se abrogă.
28. Alineatele (7) şi (9) ale articolului 193 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
„(7) Pentru programele de licenţă, master şi doctorat, finanţarea
instituţiilor de învățământ superior de stat, din surse publice, se face pe
baza unei metodologii elaborate de Ministerul Educației Naţionale prin consultare cu CNFIS şi
aprobate prin ordin al ministrului educaţiei naţionale.”
„(9) Programele de excelenţă prevăzute
la alin. (8) se stabilesc pe baza evaluării prevăzute la alin. (3).”
29. Alineatul
(10) al articolului 193 se abrogă.
30. Litera b) a articolului 197 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„b) universităţilor de stat li se alocă
un fond distinct pentru dezvoltarea instituțională, din bugetul alocat
Ministerului Educației Naţionale. Fondul de dezvoltare instituțională se
adresează celor mai performante instituții de învăţământ superior din fiecare
categorie şi se alocă după criterii competitive bazate pe standarde
internaționale. Metodologia de alocare şi utilizare a fondului pentru
dezvoltare instituționala se elaborează de către Ministerul Educației Naţionale şi se aprobă prin ordin al
ministrului educaţiei naţionale.”
31. La articolul 205, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins:
”(2) În timpul anului universitar, studenţii înmatriculați la forma de învăţământ cu frecvenţă, în
instituțiile de învățământ superior acreditate, în vârstă de până la 26 de ani,
beneficiază de tarif redus cu minimum 50% pe mijloacele de transport local în
comun, transportul intern auto, feroviar şi naval. Studenţii orfani sau
proveniţi din casele de copii beneficiază de gratuitate pentru aceste
categorii de transport.”
32. Alineatul (2)
al articolului 206,
se modifică și va avea următorul cuprins:
”(2) Din taxele de la studenții și cursanții străini, încasate de
instituțiile de învățământ superior de stat, se virează la Ministerul Educației
Naționale un cuantum de 5% din încasările în valută.”
33. Alineatul 2 al
articolul 221 se modifică
şi va avea următorul cuprins:
„(2) În exercitarea atribuțiilor sale,
Ministerul Educației Naționale colaborează în principal cu, Consiliul National
al Rectorilor şi, după caz, cu autorităţi şi asociaţii profesionale şi ştiinţifice
naţionale şi internaţionale reprezentative, federaţii sindicale la nivel de
ramură şi federaţii studenţeşti legal constituite la nivel național. Reprezentanții
Consiliul Naţional al Rectorilor și reprezentanții învăţământului particular
sunt parteneri de dialog social.”
34. Articolul
253 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(1) Cadrele didactice netitulare calificate
care au participat în ultimii 6 ani la concursul naţional unic de titularizare,
care au obţinut cel puţin nota/media 7 şi au ocupat un post/o catedră, devin
titulare în sistemul de învăţământ preuniversitar, dacă sunt îndeplinite
cumulativ următoarele condiţii generale:
a) se certifică viabilitatea postului/catedrei;
b) consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ respective
este de acord.
(2)
Condiţiile specifice pentru titularizarea personalului didactic, care a
participat la concursuri de titularizare, în sistemul de învăţământ
preuniversitar, în condiţiile alin. (1), se stabilesc prin metodologie
elaborată cu consultarea partenerilor de dialog social şi aprobată prin ordin
al ministrului educaţiei naţionale.”
35. La
articolului 284 după alineatul (6) se
introduce un nou alineat, alineatul (7), cu următorul cuprins:
”(7) Reîncadrarea în funcția de personal
didactic a personalul didactic
pensionat, care nu a depăşit cu 3 ani vârsta de pensionare, se face
anual cu menținerea drepturilor și obligațiilor, care decurg din desfăşurarea
activităţii didactice, avute anterior pensionării, cu acordul consiliului de administraţie, conform metodologiei prevăzute
la alin. (6), cu condiţia suspendării pensiei pe durata reîncadrării.”
36. Alineatul 4 al articolului
285 se modifică
şi va avea următorul cuprins:
„(4) În învăţământul superior poate funcționa personal didactic
asociat pentru funcțiile didactice prevăzute la alin. (1)."
37. La
articolul 289 după alin. (6) se introduce un nou alineat, alineatul (7) cu
următorul cuprins:
”(7)
Reîncadrarea în funcția de personal didactic a personalul didactic pensionat, se face anual cu menținerea
drepturilor și obligațiilor, care decurg din activitatea didactică desfăşurată,
avute anterior pensionării, cu
aprobarea senatului universitar, conform metodologiei prevăzute la alin. (6),
cu condiţia suspendării pensiei pe durata reîncadrării.”
38. Alineatul 2 al articolului 296 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(2) Angajarea specialiștilor cu valoare științifică și profesională
recunoscută în domeniu din ţara sau din străinătate, în calitate de cadre
didactice asociate invitate, se avizează de către consiliul departamentului şi
se aprobă de consiliu de administrație.”
39. La articolul 301,
după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (31), cu
următorul cuprins:
„(31) În
cazul specialiştilor cu valoare ştiinţifică şi profesională recunoscută în domeniu,
invitaţi în calitate de cadre didactice asociate, nu sunt aplicabile prevederile alineatului
(3) litera a).”
40. La articolul 361 alineatul
(3), literele b), c) și d) se modifică și vor avea următorul cuprins:
b) evaluarea națională organizată la finalul clasei a VIII-a se va
desfășura în conformitate cu prevederile prezentei legi începând cu generația
de elevi care începe clasa a V-a în anul școlar 2015-2016;
“c) examenul de bacalaureat se va desfășura în conformitate cu
prevederile prezentei legi începând cu generația de elevi care începe clasa a
IX-a în anul școlar 2015-2016”
d)
admiterea la liceu se va desfăşura în conformitate cu prevederile prezentei
legi începând cu generaţia de elevi care începe clasa a V-a în anul şcolar 2015
– 2016.”
Art. II. În cursul
anului 2014, Consiliul ARACIS
funcţionează legal cu numărul de membri selectaţi în urma concursului organizat
în anul 2013, până la ocuparea, în condiţiile legii, a locurilor devenite
vacante ca urmare a expirării mandatele membrilor numiţi provizoriu.
ART.III Ordonanţa
de urgenţă a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calităţii educaţiei,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 642 din 20 iulie
2005, aprobată cu modificări prin Legea nr. 87/2006, cu modificările
ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
După aliniatul (8) al articolului 191 se introduce un nou aliniat, aliniatul (81)
cu următorul cuprins:
„(81)
O persoană poate îndeplini calitatea de membru a Consiliului ARACIS pentru două mandate.”
ART.IV. 1. Biblioteca
Pedagogică Naţională "I.C. Petrescu" din Bucureşti, se reorganizează
în secție a Bibliotecii Centrale Universitare ”Carol I” din București, fără
personalitate juridică, ca urmare a fuziunii prin absorbție de către Biblioteca
Centrală Universitară ”Carol I” din București și are ca atribuții participarea
la programul de specializare a personalului didactic din învăţământul
preşcolar, primar, gimnazial, liceal şi postliceal şi asigurarea îndrumării
metodologice pentru bibliotecile caselor corpului didactic şi pentru
bibliotecile şcolare. Această secție se numește ”Secția pedagogică ”I.C.
Petrescu.”
2. Toate
drepturile şi obligaţiile Bibliotecii Pedagogice Naţionale "I.C.
Petrescu" din Bucureşti se transferă la Biblioteca Centrală Universitară
”Carol I” din București, pe bază de protocol de predare-primire.
3. Biblioteca
Centrală Universitară ”Carol I” din București preia tot personalul și numărul de posturi al
Bibliotecii Pedagogice Naţionale "I.C. Petrescu" din Bucureşti cu
păstrarea drepturilor salariale avute la data intrării în vigoare a ordonanţei
de urgenţă, în conformitate cu prevederile legale.
4. În termen de 30 de zile de la intrarea în
vigoare a prezentei ordonanțe de urgență se aprobă prin ordin al ministrului
educației naționale Regulamentul de organizare și funcționare al Bibliotecii
Centrale Universitare ”Carol I” din București.
V. Legea
bibliotecilor nr.334/2002, republicată în Monitorul Oficial al României nr. 132 din 11 februarie 2005, Partea I,
cu modificările și completările ulterioare, se modifică după cum urmează:
1. La articolul
36, litera a) se abrogă.
2. ANEXA 2 c)
intitulată ”NORME privind încadrarea
cu personal de specialitate a Bibliotecii Pedagogice Naţionale "I.C.
Petrescu" din Bucureşti”, se abrogă.
PRIM – MINISTRU
VICTOR VIOREL PONTA
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu